2017. március 6., hétfő

lányom új verskötete elé


költészetnapra , április 11-re jelenik meg....

(de én már ismerem a tartalmát (kéziratból) ..anyai előjogommal:)

de a boritó is, az ajánló szöveggel megjelent a napokban

 (igy nem követek el semmi indiszkréciót, csak másolok:

":Anna Karenina visszafordul a peronról, Emma Bovary a tenyészvásáron a férfiakat méregeti, Solvejg megunja a várakozást, és elköltözik. Turi Tímea verseskötete irodalmi, mitológiai és hétköznapi nők történetein keresztül vizsgálja a nemek közötti munkamegosztás konfliktusait. A férfi-nő kapcsolatok dialektikája a maga összetettségében jelenik meg a versekben, csakúgy, mint a felnőtt élet játszmái: ugyanazok a mozzanatok tűnhetnek megalkuvónak és bölcsnek is. Az Anna visszafordul a szerző előző köteteinek kérdéseit tovább- és máshogy gondolva továbbra is a felnőtt élet döntéshelyzeteit kutatja, a kortárs társadalmi problémákat az egyén megszólalásának lehetőségein keresztül vizsgálva."


ezek a bukdácsoló sorok meg nekem jutottak eszembe, kapcsán:


kis forradalmár
kicsit feminista
az én lányom
így nem csoda

klasszikusokat kijavítja
Annát visszafordítja
Emmát kiengedi
Szolvejget költözteti

éljen a női szabadság!

s vele mi…







5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. kösz... de majd ha el is olvastad...s neki! :)

      Törlés
    2. rendben
      csak udvariaskodni akartam:))
      nem ment:)))

      Törlés
    3. ..nekem meg az ilyesmi elfogadása, sose...:) , :(

      Törlés
  2. Artisjus dijat kapott a kötetért! :) (2018. febr. 1)

    VálaszTörlés