2017. április 11., kedd

...felelet

                                                                                            

                                                                     Azt mondtam a mandulafának:
                                                                      „Beszélj nekem istenről”

                                                                     És a mandulafa virágba borult.                                                                                                     
                                                                                               Nikosz Kazantzakisz


                                                                                
ne tőlem kérdezd
hol van isten
hanem a bimbózó virágtól

meglehet ő se tudja
csak nyílik
isten gondolatára

én már becsukódtam

de érzem
legbelül
ott van

általában hallgat
néha megszólal
titokban

ezért nem mondhatok
én se semmit
csak ha megengedik

ha érzem a nap melegét
hallom a madárzsivajt
lélegzem
s látom e nyíló világot
körülöttem

istenfeleletnek
elég is ennyi

csodálok
s mindenben
istent látok

még a hervadásban is









2 megjegyzés: