2017. április 13., csütörtök

Pulitzerékkel és Munkácsyval a múzeumban


mire átértem a múzeumba a koszorúzási menetről persze leszakadozva, már elkezdődött egy újabb előadás azaz egy felolvasás (elég nehezen értelmezhető, mert rosszul tagolt, ), már ültek az előadó előtt, aki a békéscsabai Munkácsy Muzeum igazgatója, és az előadás rossz felolvasását leszámitva hálásak lehetünk, a múzeumból ide szállitott anyagért... ( rajzok, fotók, relikviák.)


De az igazi kincse ennek a kiállitásnak egy festmény, mit Munkácsy Pulitzer feleségéről készitett,



egy műgyüjtő kölcsönzésnek köszönhető....ez ejtett rabul bennünket... úgy, hogy észre se vettem a mellette kiállitott rajzokat és Munkácsy festőkabátját.. csak délután nézhettem meg ezeket, miután visszajöttem annak a könyvnek a bemutatójára, ami Pulitzer makói emlékezetéről szól, arról, hogy már évtizedek óta szülővárosa hogy ápolja azt....

bemutatták a szerzői: Dr Halmágyi Pál és Dr Csillag András


Budapesten élő lányomnak dedikáltattam a könyvet "makói emlékül" lett beleirva a nevek fölött az ajánlás

aztán még újra meglátogattuk Mss Pulitzert, hosszasan időztünk a társaságában, és úgy tűnik ki-ki még visszatér újra látogatni (27-ig itt marad a múzeumban) Good by Mss Pulitzer. Viszontlátásra kedves Pulitzerné.



2 megjegyzés:

  1. Örömhír: a kiállítást pronogálták! Úgyhogy továbbra is lehet meglátogazni Mrs Pulitzert!

    VálaszTörlés
  2. jav: prolongálták azaz meghosszabbították

    VálaszTörlés