2018. május 8., kedd

közbülső...


húz az ágy
a köztes
közbülső
nyughelyem

lehet hogy a gravitáció
működik így
a megvénítő s meghalasztó
fizika
ámbár az a földre
merőlegesen hat
s az ágyam
ami egy kanapé
jelenleg
mit nem birok kihúzni
(bár így már kezdem kihízni)
oldalra esik
és úgy esem bele
sokszor már koraeste
srégen eldőlve
mint egy féligkorhadt
kivágott öreg fa...

húzna le a föld is
de az túl lent van
jó kis közbülső hely
ez a kanapé

(ezen fogant a gyerekem
akkor még kihúzta a férjem)

úgyse lesz szélesebb
a végső fekhelyem se
ami vár rám
a föld alatt

onnan már nem
eshetek
lejjebb

de vajon a lelkem
hova lesz

remélem
az fölfelé száll
ledobva a test
lehúzó nyűgeit
(s a tömegvonzást)

de azt hiszem
(ahogy egy ókori bölcs is
megmondta)
ez már nem tartozik rám




10 megjegyzés:

  1. A versedben kicsit megtaláltam a választ lányod javaslatára: "ne a múlttal foglalkozz, hanem a jelennel és a jövővel"...
    Hiszen jelenünk a "közbülső ágy", jövőnk pedig a "végső"... még akkor is, ha szerencsére egy-két élettel teljesebb dolog is közéjük fér néha...
    De ez csak az én értelmezésem, lehet, hogy te másra gondoltál!

    VálaszTörlés
  2. ...a te értelmezèsed szerinti "jövő" (mint "végső àgy")...nem ram tartozik@ahogy irom is.az szerintem mar nem jövö a mi szamitasaink szerint! Legyen inkabb orokjelen ; )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rànk csak az tartozik, szerintem, ami az alfa és omega között van: az életünk...

      Törlés
    2. És csak maradjunk az életteli dolgoknàl
      Hiszen e vers hattereben is csak egy jó kis kesodelutani sieszta volt a mindennapi valósàgban (a szük kanapemon;)

      Törlés
    3. Egyszerre irtuk..most latom csak a tied.nem mindig jurunk el az omegaig (se)..van itt épp elég...! "rànk tartizó"

      Törlés
  3. Ha megpróbálok a múltból meríteni, a férjem rámripakodik, hogy "foglalkozz a jelennel és a jövővel". Megkapom a magamét én is. Pedig szép összefoglalót írtál, én elmerengek rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szószernt ezt mondta nekem a lányom...:)

      (az ilyen verseimmel/godolataimmal én se szoktam dicsekedni), de kibuggyannak...)

      (egyébként meg én se szerettem, ha anyu ilyenekről bezsélt...nem is hagytam, pedig..)

      Törlés
  4. Ha Descartes-nak szabad, akkor nekünk miért ne? Hiszen csak gondolkodunk dolgokon, amíg élünk.

    VálaszTörlés
  5. hát nem is tudja megakadályozni senki és semmi - remélem igy is marad(ok) amig élek. Ez a legfontosabb. A többi részletkérdés.

    VálaszTörlés
  6. persze az is lehet, hogy nem kéne leirni..., de -anélkül, hogy E.P.-hez merném hasonlitani magam, nagyon érdekeset olvastam tőle (gondolkodás és irás összefüggéséről, elválaszthatatlanságáról nála), mármint hogy ő irva gondolkodik. ha megtalálom a pontos idézetet , ideirom, azt hiszem Az évek iszkolásában van...) (ez is)

    VálaszTörlés